Vrijwilligersdiensten

 

Bij onze vereniging voeren alle leden van 18 jaar en ouder vrijwilligerstaken uit. Nieuwe leden die geen voorkeur doorgeven, worden in principe ingedeeld in het schoonmaakteam. Heb je vragen of een andere voorkeur? Of wil je in het nieuwe seizoen iets anders doen dan vorig jaar? Je kunt dan mailen naar ledenadministratie@tvilpendam.nl. Daar wordt het overzicht van alle vrijwilligers bijgehouden.
Ook kun je de diensten afkopen, dit kost je €50,- per seizoen. In dat geval kun je een mail sturen naar de penningmeester (penningmeester@tvilpendam.nl), die de verdere afhandeling verzorgt.

 

We werken met verschillende teams, elk team heeft een eigen coördinator die zorgt voor de indeling.

 

TEAMS
Leden worden dan ingedeeld bij een van de teams, vanaf dat moment ligt de verdere indeling bij de coördinator van dat je team! Je wordt door de coördinator gedurende het seizoen ingezet voor de werkzaamheden van dat team. Dat kan verschillen in verband met grotere of juist kleinere diensten. Je blijft bij je team tijdens je lidmaatschap, tenzij je wilt wisselen natuurlijk.
 
schoonmaak
coördinator: Laura de Gooijer
De schoonmaakteams zorgen ervoor dat ons Clubhuis regelmatig wordt schoongemaakt. In het seizoen wekelijks, tijdens vakanties en  in de winterperiode iets minder frequent. Het laatste schoonmaakrooster vind je hier.

 

conciërges
coördinator: Mildred Zomerdijk
Als conciërge ben je op een vaste dag in de week ‘huismeester’ van het clubhuis en het tennispark. Dit houdt in dat je op een zelf te bepalen moment (dus overdag of ‘s avonds maakt niet uit), bijvoorbeeld op je vaste tennisavond, als je er toch al bent, even langsgaat in het clubhuis om te kijken of alles netjes is. Ziet het er netjes uit, branden er geen lampen, staat er geen raam open, staat er een kraan open, is alles schoon, zijn de koelkasten bijgevuld, staat het koffiezetapparaat uit? De weekconciërge zorgt er voor dat kleine problemen worden opgelost & dat het clubhuis er netjes uit ziet.

Let op: we hebben nog enkele concierges nodig, zodat we op alle dagen een dubbele bezetting hebben!

 

bardienst 
coördinator: Ilona Korse
Sinds 2016 zijn de doordeweekse bardiensten opgeheven. Bardiensten zullen wél worden gedraaid in de weekenden tijdens evenementen & toernooien! Als je je opgeeft voor bardienst, word je in overleg ingedeeld om 2 x per seizoen een bardienst te draaien tijdens toernooien en evenementen. Indien je bardienst wilt draaien tijdens toernooien en evenementen, dien je in het bezit te zijn van een SVH-diploma of IVA-verklaring.

 

Volgens de huidige wetgeving mag alcohol namelijk UITSLUITEND worden geschonken door personen in het bezit van een SVH diploma (Stichting Vakbekwaamheid Horeca) of die online de Instructies over Verantwoord Alcohol gebruik hebben doorgenomen (IVA). Deze instructies zijn terug te vinden op de volgende website: www.nocnsf.nl/iva. Lees hier ons alcoholbeleid.

 

 

onderhoud tennispark
Het baanonderhoud wordt door drie ploegendiensten verzorgd die ieder een (kalender-)maand verantwoordelijk zijn voor onder andere het gravel op de banen, het zorgen dat het net op goede hoogte hangt, controle en onderhoud van de sproei-installatie, buitenkant van het Clubhuis enzovoort. Lees hier de ploegenindeling!

 

 

groenploeg
coördinator: Marco Veul
Deze ploeg onderhoudt het groen rondom de tennisbanen. 1 á 2 keer per jaar komt (een deel van) de ploeg bijeen voor bijvoorbeeld snoeiwerk of het opruimen van de bladeren. Verder wordt er van je verwacht dat je gedurende het jaar af en toe onkruid wiedt en de groenvakken onderhoudt. Dit kan in je eigen tijd.

 

clubhuisklusteam
coördinator: Annemarie Kerkhoven-Thijssen
Het clubhuisklusteam zorgt voor een gezellig en goed onderhouden clubhuis, met frisse uitstraling. Dit zal gebeuren tijdens aangewezen klusdagen, meestal 1 x in het voorjaar en 1 x najaar, deze data worden ruim van te voren aangekondigd. Tussendoor zullen er ook kleine klusjes te doen zijn waarvoor je gevraagd kan worden zoals schilderen, elektriciteitsklusjes, kasten ophangen etc. Hiervoor zijn ca. 2 of 3 handige mensen nodig.

 

evenemententeam 
coördinator: Ilona Korse
In overleg met het bestuur worden door dit team gedurende het seizoen verschillende evenementen voor de leden georganiseerd. We zouden graag meer evenementen organiseren en hopen daarom dat meer leden de organisatie van een toernooi of evenement op zich willen nemen. Je wordt hierbij ondersteund door het bestuur en er zijn draaiboeken beschikbaar als je dat handig vindt